NawigacjaStart » Forum » Stalowa Wola » Turystyka »
Nowy Temat Odpowiedz
«« « ... 2 3 4 5 6 7 »
Lasy Janowskie i \"Imielty ług \",
Posty: 673
Dołączył: 13 Sie 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Lis 2012r. 22:31  
Cytuj
a co masz zepsuć - najwyżej zapowietrzysz umiech . Wiem że podobna grupa jest w Tarnobrzegu . U nas jest Łazik ale jak dla mnie za wolno jeżdząjezyk

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 732
Dołączył: 2 Lip 2008r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Lis 2012r. 22:31  
Cytuj

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 224
Dołączył: 18 Wrz 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Lis 2012r. 22:33  
Cytuj
kochani zasada numer 1 na forum robimy ciekawe zdjecia,ale nigdy nie ujawniamy w szczegolnosci gnazdowania ptakow ,stanowisk roslinnych chronionych.
a oto przyklad nadmiaru wiadomosci dwa otrute orly bieliki.Obrazek

Obrazek

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1166
Dołączył: 12 Paź 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 10 Lis 2012r. 22:35  
Cytuj
Ja poza rekawiczkami z dlugimi i krotkimi palcami nie mam rasowej odziezy rowerowej . jezdza tek jak mi wygodnie na rowerze . W elsie krotkie spodenki i t shirt . W taka pogode jak dzsi..dlugie spodnie zwezanie na dole aby sie w lencuch nei zaplataly ..ja jezdze w takich wosjkowych ..do tego wosjkowy swetr lekki i na to lekka kurtka ( dobrze by bylo aby byla jansa lub z odblaskowymi paskaimi na jesien ) ..no i kask

Co do rojaxu to taki sezon..raz rowery raz narty . I dobrze bo przynajmniej maja jakis ruch w interesie .

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 673
Dołączył: 13 Sie 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Lis 2012r. 22:36  
Cytuj
Kierkarta znasz się na ptakach ? Ja w okolicy Jamnicy natknąłem się na podobne ptaszysko tylko że tamto miało przy łapach białe pióra , co to mogło być ?

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1166
Dołączył: 12 Paź 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 10 Lis 2012r. 22:37  
Cytuj
Kolo..ja z łazikiem raz bylem i mnie malo szlak nie trafil . Przystanki co 5 km ..tęmpo sliamcze . Nigdy wiecej . Ja tam nie jezdze w expresowym tempie tez ale bez przesady . A z grupa Sandomierska jezdzie sie naprawde super..bardzo fajni ludzie..wiekowo od 20 do 60 lat .

ja kilka lat temu widzialem orła w okolicach imielt ług wlasnie..nad stawami . piekny był

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 224
Dołączył: 18 Wrz 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Lis 2012r. 22:40  
Cytuj
to wielkie ptaszysko to mógł byc orzeł bielik ale młodszy osobnik one maja białe dookoła łapek.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 673
Dołączył: 13 Sie 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Lis 2012r. 22:43  
Cytuj
Co do odzeży to można mieć cuda ja jeżdzę w cieniutkiej kurteczce z winstopera pod spodem cienka koszuleczka i to wystarcza do 5 - 10 stponi w plusie , kask to podstawa , no i wypada pod kas jakaś chustkę termoaktywną włożyć, okulary też wypada mieć , rekawiczki też się przydadzą ale bezpalcowe wystarczą na taką pogodę .
Ja w tamtym roku łośia za aluteckiem spodkałem ....

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 224
Dołączył: 18 Wrz 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Lis 2012r. 22:48  
Cytuj
Mariusz tu masz mape
jak wjedziesz na Motycze po lewej rece bedzie asfaltowka dosc ostro w gore trzeba w nia wjechac i po prawej stronie po przejsciu przez teren prywatny jest szwedzki szaniec i starorzecze Sanu

Obrazek

w lecie przeurocze mijsce.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1166
Dołączył: 12 Paź 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 10 Lis 2012r. 22:50  
Cytuj
Tak..kask mimo wszsytko to podstawa . A na rower wazne aby bylo wygodnie..luźioe..i nie za cieplo zeby sie nie zapocic . ja jak juz jest zimno to zakładam czasami pod kask tez taka oddychajaca opaske na uszy . Okulary tez mam oczywiscie ale nie zawsze zakładam .
mam tez krotke spodenki z wkaldka..ale niecierpie w nich jezdzic..i wbrem opinio one tak bardzo super nie sa..po 120 km tak czy tak tylek zacznie bolec od siodelka

kierkarta ..Dziekuje..trafie..mam te wały po potopie oznaczone na GPSie wiec trafie umiech

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 224
Dołączył: 18 Wrz 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Lis 2012r. 22:54  
Cytuj
to miejsce zasłużonego wypoczynku pod szwedzkim szańcem.

Obrazek

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1166
Dołączył: 12 Paź 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 10 Lis 2012r. 23:03  
Cytuj
Widze ze z calym ekwipunkiem jezdzisz ;)

Kolo..co do Bud Stalowskich to tez czasami tam zawitam . Piekne miejsce . Czasami jade az do Nowej Deby . Raz mnie zanioslo nawet do Kolbuszowej..i tamtejszego skansenu .
Chyba najpiekniejsze miejsce w jakim byłem

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 673
Dołączył: 13 Sie 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 10 Lis 2012r. 23:08  
Cytuj
Taki ekwipunek to standart , nie piszę tu o skarpetkach , butach .... smiech2. Radzę kiedyś zawitać do skansenu w Sanoku - tam jest zupełny odjazd , kupa zabytkowych obiektów plus przepiękny teren na którym jest skansen ...

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1166
Dołączył: 12 Paź 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 10 Lis 2012r. 23:15  
Cytuj
Własnie tak slyszalem i taki mam plan aby tam pojechac latem .
Polecam tez przepiekny obiekt..stary wiatrak typu koźlak..jedyny taki w naszej czesci kraju . Znajduje sie on w okolicach wsi Gródki za Frampolem . Co prawda nie juz skrzydel ale cala maszynieria w srodku jest .

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 224
Dołączył: 18 Wrz 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 11 Lis 2012r. 17:50  
Cytuj
no i poligon mały

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 247
Dołączył: 4 Cze 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 11 Lis 2012r. 18:57  
Cytuj
Kierkarta, żeby dojechać do tego poligonu, trzeba za szkołą w Lipie skręcić w lewo (jadąc ze Stalowej) w stronę lasu, prawda? Przed samym lasem jest zakaz ruchu dla samochodów i motocykli. Czy jadąc właśnie tą drogą dojeżdża się do tych "kocich łbów" i w rezultacie do poligonu? Byłem tam dzisiaj rano na małym rekonesansie. Czy dobrze trafiłem, - to tam?
Pojechałem później do Świnek, w północnej części Lasów Janowskich i na spacerze tam właśnie spędziłem pół dnia.
Okazały muchomorek właśnie z tamtych okolic (miał z 15 cm co najmniejumiech):
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Widziałem, że była tu wczoraj mowa o bielikach.
Miałem jakiś czas temu przyjemność zrobienia kilku zdjęć żywym okazom:
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Tak dla porządku systematycznego dodam, że bielik to nie orzeł tylko orłan. Bielik (Haliaeetus albicilla) zaliczany jest do rodzaju Haliaeetus, który to jest umiejscowiony w podrodzinie Haliaeetinae - czyli orłanów. U orłanów dolna część skoków jest nieopierzona, orły natomiast mają skoki opierzone w całości.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 673
Dołączył: 13 Sie 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 11 Lis 2012r. 20:16  
Cytuj
Nalepiej na poligon w Lipie wybrać się od strony Radomyśla droga biegnie prościutko do samego poligonu ( a dokładnie do górek które go otaczają , jest tam fajny widok na cały poligon ) i przecina leśną drogę z Antoniowa na Lipę. Kiedyś na tej drodze była miejscowośc Brzózka ( dawna granica Austrii i Rosji ) powinien tam stać jeszcze oryginalny drewniany krzyż z wyrytą z tyłu datą 1886 (dokładnie nie pamiętam ale na pewno będzie to końcówka 19 wieku ) .Jako ze dzisiaj 11 listopada byłem w Krawcach a dokładnie w miejscu gdzie zakończyła szlak bojowy i złożyła broń w 1939 roku 22 dyw.górska , no i przy okazji odwiedziłem po drodze okopy rosyjskie z okresu 1 wojny .
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 224
Dołączył: 18 Wrz 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 11 Lis 2012r. 20:34  
Cytuj
kolo na poligon można wjechać od wielu stron od Lipy tak jak wjechałeś jest tzw.mały poligon na duży mozna jechac rzez mały od strony Żabna,Radomyśla , Antoniowa,Ireny.
Teren jest olbrzymi.Mówiłeś o wjeżdzie od Radomyśla zgadza się kierując się w prawo na Lipską stronę jedzie sie przez Caesarską Brzóze gdzie stoi drewniany krzyż
pod którym w tym roku odsłonięto tablicę.Rok rocznie
pod krzyżem odbywa się msza polowa.Znajde zdjęcie z odsłonięcia to wrzucę.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1166
Dołączył: 12 Paź 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 11 Lis 2012r. 20:35  
Cytuj
Piekny orzeł


Ja dzis tak jak pisałem obrałem kierunek na poligon . Wjechałem przy szkole na te kocie łby i pojechalem az do skrzyzowanai drog..tam skrecilem w prawo i dalej prosto . Po jakis czasie gdy dojezdzalem do kolejnego skrzyzowania drog na ktorym mialem skrecic w prawa aby wrocic do asfalty..napotkalem na przeszkode w postaci plynacej rzeki lub jakiejs wyplywajacej wody z bagien..wiec tu musialem obrac inny kierunek i troche krecilem sie aby dojechac do szosy ale wyjechalem .. W lesie kupa piachu jak to na poligonie i jeszcze wieksza ilosc grzybiarzy .
Tu fotki . Troche słabe po pogoda jakas taka zamglona , dopiero gdy wracalem zaczelo pieknie sloneczko swiecic .

Obrazek
Piachu góra

Obrazek
Tu troche mniej piachu

Obrazek
Przeszkoda na trasie

Obrazek
Woda w tej rzeczce czysciotka..tylko troche zółta ale to ze wzgledu na gnijace liscie

Obrazek
Rzeczka czy bagno ..

Obrazek
Tu wyjechałem z lasu

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1166
Dołączył: 12 Paź 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 11 Lis 2012r. 20:39  
Cytuj
Ja kiedys wjechalem w Radomylsu na poligon..i wyjechałem w Irenie..praktycznie caly czas piach taki ze głowa mała..nie bylo mowy praktycznie i jezdzie rowrem tylko z buta ..a i przed lesnikami trzeba było cichaczem umykac ;)

kolo..a te Twoje zdjecia to chyba nie wszystkie z poligonu Lipskeigo..chyba tez ze stalowowolskich lasów .

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 224
Dołączył: 18 Wrz 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 11 Lis 2012r. 20:42  
Cytuj
Mariusz sorki zapomniałam Ci powiedzieć,że spuścili wodę ze
stawów i będzie tam woda.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 224
Dołączył: 18 Wrz 2010r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 11 Lis 2012r. 20:44  
Cytuj
Mariusz jak stałeś gdzie medzie wsparta o slupki po przejsciu tej wody jest zbiornik retencyjny.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 673
Dołączył: 13 Sie 2009r.
Skąd: stalowa wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 11 Lis 2012r. 20:45  
Cytuj
Ja dzisiaj zrobiłem trasę terenową - żadnych asfaltów , tylko górki i czasami piach , byłem w Krawcach , powrót przez Burdze .

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1166
Dołączył: 12 Paź 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 11 Lis 2012r. 20:46  
Cytuj
Nic sie nie stało..ale kusiło mnie przejechac ta wode...no ale pomyslałem ze jak sie na srodku zatrzymam to mi nogi odpadna z zimna umiech

Wycieczka wygladała tak

Obrazek

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 1166
Dołączył: 12 Paź 2009r.
Skąd:
Ostrzeżenia: 40%
ff
Wysłany: 11 Lis 2012r. 20:50  
Cytuj
kolo..własnie tak myslalem ze fotki z tamtej okolicy umiech. Tez lubie tamtedy jezdzic..

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
Posty: 573
Dołączył: 17 Sie 2010r.
Skąd: Stalowa Wola
Ostrzeżenia: 0%
ff
Wysłany: 11 Lis 2012r. 20:54  
Cytuj
Mariusz77, na jakich oponach jeździsz? Ja obecnie mam na teren twardy Opona CST SELECTA KEVLAR -dobra jak ktos często łapie kapcia po mieście. Ale teraz za nie długo może się pojawić jakis pierwszy śnieg i będzie lipa z tych opon, bo jakikolwiek piach to wrzynają się jak łyżwy.

Profil 
Prywatna wiadomość 
 
 
«« « ... 2 3 4 5 6 7 »
Nowy Temat Odpowiedz

NawigacjaStart » Forum » Stalowa Wola » Turystyka »