Fixly zachęca - nie generuj śmieci, napraw to, co już masz!

Image

Odzież, meble i urządzenia z różnych przyczyn ulegają uszkodzeniu, przez co nierzadko kończą na śmietniku, powiększając stos zalegających śmieci. W trosce o środowisko, ale także zasobność portfela, warto wcześniej sprawdzić, czy zepsutych rzeczy nie da się zreperować. W ramach akcji “Nie kupuj - naprawiaj!” Fixly.pl pomaga znaleźć specjalistów, którzy zajmują się odnawianiem i naprawą.

Według badania przeprowadzonego przez serwis Fixly i Kantar Polska, niemal połowa Polaków deklaruje, że próbuje w pierwszej kolejności naprawić zużyte i zepsute przedmioty, zamiast od razu kupować nowe. Ponadto, prawie dla co trzeciego respondenta główną motywacją jest chęć ograniczenia produkowanych śmieci. Tchnięcie drugie życia w uszkodzone sprzęty RTV, AGD, meble, ubrania, torby czy obuwie pozostaje w duchu filozofii zero waste, która stanowi jeden z filarów kampanii “Nie kupuj - naprawiaj!”.

Zero waste to po prostu ograniczenie ilości produkowanych w codziennym życiu śmieci do niezbędnego minimum. Idea opiera się na kilku przewodnich zasadach: refuse (odmawiaj), reduce (ograniczaj), reuse (użyj ponownie), recycle (segreguj), rot (kompostuj), remember (pamiętaj) i repair (naprawiaj). To właśnie do tej ostatniej wymienionej reguły zero waste w głównej mierze nawiązuje akcja serwisu Fixly.

W ramach akcji „Nie kupuj – naprawiaj” pokazujemy idealne rozwiązanie, które nie tylko pozwala zaoszczędzić pieniądze, ale również wpływa pozytywnie na nasze środowisko. Na Fixly.pl można łatwo znaleźć fachowca, który naprawi pralkę, odświeży zużytą kanapę albo przerobi nasz ulubiony garnitur lub sukienkę - wyjaśnia Daniel Piątkowski, marketing manager w Fixly.

Jak zlecić naprawę na Fixly? Wystarczy wejść na https://fixly.pl/kategorie/nie-kupuj i wybrać jedną z dostępnych usług, np. naprawę obuwia. Następnie pozostaje tylko odpowiedzieć na kilka pytań dotyczących szczegółów zlecenia i zatwierdzić. Fixly wysyła zapytanie do fachowców ze wskazanej okolicy. Zainteresowani specjaliści sami kontaktują się ze zlecającym. Średni czas oczekiwania na pierwszy kontakt to zaledwie 4 minuty.

Zanim zlecający podejmie decyzję o wyborze, może porównać profile wykonawców. Znajdują się na nich wszystkie najważniejsze informacje, w tym opis działalności, galeria zdjęć oraz opinie wystawione przez osoby, które wcześniej korzystały usług fachowca. Dzięki temu na Fixly można nie tylko szybko znaleźć specjalistę od naprawy, ale również takiego, który jest sprawdzony przez innych.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =