Nie będzie dwóch nowych autobusów

Image

Miastu nie udało się zdobyć dofinansowania na realizację projektu pn. „Rozwój niskoemisyjnego transportu miejskiego w gminie Stalowa Wola”. Oznacza to, że póki co nie uda się, jak planowano, uzupełnić floty miejskiej o cztery 12,5 m, zeroemisyjne autobusy elektryczne wraz z infrastrukturą do ich ładowania. Jak mówi wiceprezydent Renata Knap, zabrało naprawdę niewiele.

- Tylko trzech punktów brakło nam do uzyskania dofinansowania na realizację projektu „Rozwój niskoemisyjnego transportu miejskiego w gminie Stalowa Wola”. To dobry wynik, zważywszy na fakt, że warunki konkursu były nakierowane na duże miasta wojewódzkie. Premiowane były takie rozwiązania jak specjalne buspasy, czy sygnalizacja dla komunikacji miejskiej. Liczyliśmy się z takim wynikiem, ponieważ jednym z kryteriów aplikowania było również funkcjonowanie w mieście przynajmniej od roku systemu informacji pasażerskiej, podczas gdy w Stalowej Woli był on dopiero wdrażany. Bez względu na to aplikowaliśmy i uzyskaliśmy znakomity wynik. Wśród beneficjentów znalazły się takie miasta jak Gdańsk, Kraków, czy Wrocław- wyjaśnia wiceprezydent Stalowej Woli Renata Knap.

I jak wyjaśnia póki co zadanie to zostało odłożone do realizacji w przyszłości.

- Nie wykluczamy też aplikowania w kolejnych programach, które się pojawiają, po środki na realizację naszego projektu. Budowa pętli w Charzewicach natomiast została już zakończona jesienią ubiegłego roku. Została realizowana awansem przed rozstrzygnięciem konkursu o dofinansowanie, ze środków własnych miasta- dodaje wiceprezydent.

Obecnie miejski przewoźnik dysponuje 10 niskoemisyjnymi autobusami elektrycznymi. Realizują one blisko 45% wszystkich kursów komunikacji miejskiej. Po zakupie nowych pojazdów miało to być już 75%, co byłoby jednym z najlepszych wyników w kraju pod względem elektromobilności w komunikacji publicznej. Równocześnie z użycia wycofuje się stare Jelcze. Autobusy elektryczne są prawie dwukrotnie ekonomiczniejsze niż spalinowe.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 1 =
Mariusz77

To se Lucek Drwal nie przypnie na "scianie chwały" kolejnego dyplomiku .
Oby z rozpaczy znów nie mial mokrych snów o wycince wszystkiego co zywe i wyższe od niego
Moze jak ladnie poprosi to mu ziomale kibole cos namalują na tej ścianie, wszak juz zaczynaja upiększanie beton city swoimi
"dziełami"

~Mundek

Przezywją to jak świnie okres....Moze już dość tych kredytów?

maszynista

Aha to Lucek chciał byc sławny jako prezydent miasta lidera elektromobilności ,a przez brak dofinansowania tylko długi bardziej urosną.

manukun

@maszynista
Nie można. Gazowce dostają 15% dofinansowania, elektryki ponad 50. Tam gdzie patrzą na koszty, kupują gazowce. Elektryki głównie w małych miastach stanowią większość floty. Mam wrażenie, że tylko dla tytułu "lidera elektromobliności" czy jakiegoś innego orderu dla władz...

maszynista

Zadajcie to pytanie Nadbereznemu,gdzie jest dofinansowanie i czy można te autobusy zamienić na zwykłe autobusy na paliwo?Na pewno będzie krecił z odpowiedzią.Te autobusy bez dofinansowania trzeba bedzie bardzo długo spłacać .

~Mieszkaniec

Jak można było z takiego matoła i człowieka tak umoczonego w rozliczne afery zrobić wiceprezydentem. Jej ojciec to zagorzały komunistą dziś klęczący w pierwszej ławce a mąż tej Pani to wielokrotny aferzysta aresztowany przez CBA. Najwyższy czas aby agencje państwowe sprawdziły ich majątek i jak się tego dorobili z pensji przeciętnego bankowca i marnej urzędniczki.

~Topik

O jakiej logice ty pracownik piszesz? Głupota i lans. Jeśli chodzi o miejska stacje to zmowa jak była tak jest. Ropa i pb nieznacznie tańsza niż na innych stacjach, za to LPG w kosmos droższy niż w okolicach. Zobaczcie sobie po ile jest np w TBG. Doją nas dalej , nic się nie zmieniło.

~Pracownik

Czego nie kupią autobusów zasilanych CNG, budował lucek miejską stację ciężko było zdobyć pozwolenia na sprzedaż CNG? Tabor śmieciarek też nie jest w najlepszej kondycji. Nie można by było starać się o dofinansowanie na autobusy i smieciarki zasilane CNG? Mało tego miejską stacja paliw jako jedyna w mieście sprzedawała by gaz ziemny do zasilania pojazdów.

~Rebus

Taki menadżeł i płezydęt wszechczasów co nie boi się pohuśtać, tołcik mieszkańcom postawić, albo lasełem niebo pokolołować nie da łady? smiech2 smiech2

~Nina

W Polsce Autobus elektryczny jest ekologiczny hahahhahahaha i ekonomiczny hahahahaha. Jak i kto to liczy? W Polsce przypominam mamy prąd z węgla, więc ta niby ekologia ma stacjonarną rurę wydechową. A za nim będziemy mieli energię eko, to po tych autobusach zostaną tylko stare fotografie z politykami. Ekologia hahaha.

Mariusz77

Chyba pierwszy raz zgadzam się z tym co napisał maszynista
Dodalbym tez ze wielu zapomina o tym ze te autobusy na baterie trzeba ladować a prz:ciez prąd nie bierze się znikąd aby go wyprodukować wiele węgla idzie z dymem bo takie mamy elektrownie . Więc ta ekologiczność jest jak narazie dość dyskusyjna

~Halka

Maszynista tłumaczy czasy obibokow i gawędziarzy.

maszynista

Puknijcie sie w łeb,te autobusy elektryczne to zabawki dla bogatych.Urzednicy zrobili Lucka i radnych na szaro bo nie dali dofinansowania 42 miliony PLN .Teraz mamy kolejny dług do spłaty,a za 4 lata trzeba wymienic baterie w tych autobusach .Koszt ogromny .Wymiana baterii to najwieksza wada i jest to ukrywane przez politykow i sprzedajacych.Kto głupi to łyka reklamę że te autobusy sa ekologiczne.Tylko ze wiekszosc pojazdow to spalinowe maszyny i powietrze nie bedzie bardziej czystsze.

~Goska

Dobre i nie smrodzą, tak trzymać.

~Swan

Autobus elektryczny w naszym kraju na pewno nie jest ani ekologiczny, ani nie jest ekonomiczny. To taka fanaberia polityków lubiących lans i pitu pitu.

~Mokka

Tymi co już są mało kto jeździ, więc następne dwa nie są potrzebne.

Mariusz77

Passen.... Takie lizozady jak ty to potrafia człowieka rozsmieszyć .
Ktoś napisze prawdę to z miejsca jest hejterem, !ewakiem no i oczywiscie nie z beton city .

Ale cóż, takie wasze zadania . Lizanie zada wladzy takiej czy innej z zamkniętymi oczami aby czasami prawdy nie zobaczyć

manukun

@mieszkaniec
Świetnie napisane. Prezydent nie ma jaj, więc niekorzystne informacje przekazuje kobieta.

@www
Na 20 lat do przodu zadłużył miasto, a inwestycji tyle, co kot napłakał.

Nadbereżny nie zrobi dobrej komunikacji miejskiej w Stalowej Woli, bo nie da się zrobić zdjęcia przy dobrze funkcjonującym systemie, w przeciwieństwie do inwestycji infrastrukturalnych takich jak nowe parkingi. Zaorał tyle podwórek, po likwidując zieleń miejską na rzecz hektarów parkingów i betonu. Teraz bohatersko walczy z zalanymi ulicami, chociaż jego bezmyślna polityka ten problem nasiliła.

To wszystko w mieście, które 2 linie autobusowe w gęstym takcie mogłyby obsłużyć większość zapotrzebowania na przewozy. Do tego nie trzeba 20 autobusów, tylko fachowców od zarządzania, a nie kolegów i znajomych po wyższych szkołach gotowania na gazie.

Nie ma woli politycznej, bo po co rozwiązać problem smogu, jak można z nim bohatersko walczyć udając chęć wymiany kilku starych jelczy ZMKS na nowe elektryki.

No ale tak jak pisałem wcześniej - przy wypasionym elektryku można zorganizować konferencje prasowe, czystego powietrza nie widać w folderach wyborczych.

manukun

Przed następną publikacją artykułu o "ekonomiczniejszych" autobusach elektrycznych prosimy o prognozę kosztów.

Dlaczego tyle miast rezygnuje z elektryków na rzecz gazowców? Może potrafią liczyć koszty eksploatacji, a nie tylko pozyskane dotacje?

maszynista

Kto kupuje drogie autobusy elektryczne /2,5 miliona jeden/ jak miasto zadłuzone ?Kto okłamał że bedzie 40 milionów dofinansowania ?

~Diego

Co znaczy ta małna płezydęcina bez kasy wypracowanej przez Andrzeja Szlęzaka, bankowych kredytów i unijnych mini dotacji? NIC , nawet konfełencji z planszami z dykty już nie zorganizuje smiech2

~www

Passen: Co zrobił 20 lat do przodu? Autobus jak nie był tak nie jest alternatywą dla samochodu. Kursy czasem co godzinę, a czasem co dwie. Tylko, że w godzinę to można pieszo dojść spod Biedronki w Rozwadowie do Elektrowni. To już od razu wiadomo, że jak chcesz się poruszać po Stalowej to musisz kupić samochód. Jak masz samochód to ci się nie chce czekać tyle na autobus i w efekcie nie bardzo ma kto nimi jeździć.

To czy nie spełnia swojej funkcji autobus elektryczny czy spalinowy to już jest mało istotne, poza tym, że ten pierwszy jest drogi. Autobusy na głównych trasach powinny być co 10-15 minut + wygodne centra przesiadkowe na mniej uczęszczane trasy gdzie czestosc przyjazdów to powinno być 20 minut w godzinach szczytu i max 30 minut poza nimi. Wtedy możnemy zacząć myśleć o przesiadaniu się w autobusy. Ale to trzeba by kupić ze 20 dodatkowych autobusów co najmniej. Teraz to jest pudrowanie.

~Passen

Nadbereżny w sprawie transportu zrobił tak na 20 lat do przodu.
Czasem coś nie wyjdze, ale i tak mamy pełny wypas.
Mariusz 77 widać że ty nie ze Stalowej Woli hejter

Mariusz77

Obiecanki cacanki a glupiemu radość ....

Wogóle to z moich obserwacji wynika ze te wszystkie pseudo autobusy miejskie jeżdżą puste .
Nie wiem czy to wina ich rozkladów czy ludzie poproastu nie chca nimi poruszać się po tej betonowej wsi cY moze jest jeszcze jakas inna przyczyna . Podejrzewam ze przynosi to same straty a spłacać tabor trzeba ...

~Do buła

Napisz jeszcze raz bo nie wiemy o co ci chodzi.

~ Buła

Hej... CIEMNIOKI w akcji czyli co tygodniowy durnowate głupi i be, nadziejny wrzut redaktorzy y mizernego. CIULU ty nas informuj CO BĘDZIE...! A nie czego nie będzie. A najlepiej jak przestaniesz udzielać niepotrzebnych informacji i udzielać się w tematach o których nie masz pojęcia.

~pazażer

I tak Lucjusz dokonał rewolucji jeśli chodzi o wymianę autobusów.

~Rrrr

Totalni teraz szukaj frajerów jak ci którzy jeżdżą za Dudą i się wydzierają. Jeden gość pytany przez dziennikarza w 4 miejscowościach mówił że jest miejscowym umiech))

~Kierowca

Trzymamy kciuki za zmianę taboru na nowoczesny. Za Totalnych nie było takiego myślenia.

~Tralalala

A ja dostałem dziś podwyżkę tralalalala...