Ruszyła budowa S19 Janów Lubelski– Lasy Janowskie

Image

W poniedziałek 16 września w Łążku miało miejsce symboliczne wbicie łopaty pod budowę odcinka S19. Jest to kolejny fragment szlaku Via Carpatia.

Ruszają prace na kolejnym odcinku S19 na terenie województwa lubelskiego, od węzła Janów Lubelski Południe do węzła Lasy Janowskie, na granicy województw lubelskiego i podkarpackiego.

- Dziś otwieramy pracę nad ośmiokilometrowym odcinkiem. Myślę, że ta droga zmieni obraz Ziemi Lubelskiej, Ziemi Podkarpackiej, dlatego że te tereny były zapomniane przez wiele lat. Inwestycje były koncentrowane w Polsce centralnej, południowo- zachodniej, czy zachodniej. Te tereny były komunikacyjnie wykluczone. Budowa drogi S19 pozwoli na to, że Lubelszczyzna, Podkarpacie i Podlasie zostaną włączone do sieci dróg europejskich. Wprawdzie droga S19 nie jest w tej sieci, ale podejmujemy wysiłki żeby przy najbliższym rozszerzeniu tej sieci, które będzie robione w 2023 roku, ten cały korytarz był w sieci TNT. Współpracujemy w tym aspekcie z Komisją Europejską i jesteśmy na dobrej drodze. Przypomnijmy, że budowa tej drogi była przewidziana przez rząd Prawa i Sprawiedliwości w roku 2006. Droga ta została później wyrzucona z planu inwestycji i dopiero nasz rząd przywrócił realizację tego korytarza w pełnym wymiarze, czyli od granicy z Litwą aż na południe, po granicę ze Słowacją. To będzie korytarz, który będzie przez Polskę przebiegał tworząc Via Carpatię– mówił Jerzy Kwieciński Minister Inwestycji i Rozwoju.

Zadanie realizuje firma Strabag. Nowy odcinek drogi ekspresowej będzie dwujezdniowy z dwoma pasami ruchu. Będzie miał 3,5 metra szerokości, docelowo z rezerwą na trzeci pas ruchu. Wykonawca zajmie się budową 12 obiektów inżynierskich, a będą to m.in.: mosty, wiadukty, przejścia dla zwierząt. Odcinek drogi powinien zostać zrealizowany do połowy 2021 roku. Koszty związane z jego realizacją to niemal 184 mln zł. Prawie połowa tych środków pochodzi z Unii Europejskiej.

- Znajdujemy się na styku dwóch regionów: lubelskiego i podkarpackiego. Dla tych dwóch regionów droga ekspresowa S19 ma strategiczne znaczenie. To znaczenie można podzielić na 3 kwestie. Pierwsza kwestia to zwiększone bezpieczeństwo w przewozach osób i towarów. Każda droga ekspresowa to szybszy i zdecydowanie bardziej komfortowy, sprawny transport. Ten ogromny plus to skrócenie czasu w przemieszczaniu się. Droga ekspresowa S19 będzie łączyła już w roku 2022 stolice naszych regionów, czyli Lublin z Rzeszowem. Kolejny aspekt to zwiększenie jakości życia. Każdy z mieszkańców, który dzisiaj podróżuje tą obecną drogą krajową będzie mógł pokonać te odcinki lokalne właśnie drogą ekspresową. Trzecim aspektem, o którym nie wolno zapominać, jest podniesienie potencjału gospodarczego. Inwestycja w Via Carpatię to inwestycja w przyszłość naszych regionów. Pomoże ona w rozszerzaniu działalności gospodarczej. To inwestycja, która przyczyni się do tego, że tutaj będą powstawały nowe- jestem o tym przekonany- lepiej płatne miejsca pracy– mówi wiceminister infrastruktury Rafał Weber.

Jak podkreślił Rafał Weber inwestycja w Via Carpatię to inwestycja w rozwój Polski południowej, wschodniej i północno- wschodniej, dlatego leży ona w gestii rządu Prawa i Sprawiedliwości.

- Już w tej pierwszej kadencji (2005- 2007) rządu Prawa i Sprawiedliwości nasi poprzednicy, premierzy, ministrowie infrastruktury podejmowali te działania, aby tę drogę zrealizować, natomiast przez 8 lat rządów poprzedników nie udało się tego zrobić. Wygrywając wybory w roku 2015, od samego początku podkreślaliśmy, że Via Carpatia będzie realizowana i jest realizowana. Dzisiaj spotykamy się na uroczystym wbiciu łopaty na trzecim odcinku, po stronie województwa lubelskiego. Jeszcze w tym roku rozpoczną się prace na odcinkach województwa podkarpackiego. Decyzją Rady Ministrów z lipca 2017 roku zabezpieczyliśmy środki finansowe na Via Carpatię w całości, czyli na 680 km. Wtedy limit programu budowy dróg krajowych został zwiększony ze 107 na 135 mld zł właśnie po to, by móc zrealizować m.in. to zadanie– mówi Rafał Weber, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.

Przewiń do komentarzy





































Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~błazensym

A gdzie podział sie Nadberezny?jedna łopatę mogłby podnieść do zdjecia ,wybory idą i trzeba jakoś oszukać wyborców że budowało się nową drogę ciężko pracując.

~Kiss

Ta wbita łopata na zdjęciu przypomina mogiłę.

~Hello

Jeszcze tylko Karwowskiego i Maliniaka brakuje na zdjęciu. Komuna i jej ideały jak widać wiecznie żywe.

~Inżynier

Od kiedy to budowlańcy ubrani są w garnitury, nie mają elementów odblaskowych oraz kasków.
Gdzie przepisy BHP i państwowa inspekcja pracy.

~origin

jesli nie powstanie odcinek od Rz-owa do granicy Sk szkoda nawet zajmować się tym tematem - to absolutny priorytet bo w tym momencie dotarcie w miarę sprawne na Węgry czy dalej do Chorwacji Serbii to jest dramat a w drugą stronę jak będę chciał sobie na żubrach w lubelskim pojeżdzić czy wykąpać się w jakiejś sadzawdze na polesiu to obecna trasa jest całkowicie przejezdna i wystarczająca - nie licząc przejazdu przez obsrany kraśnik.. tyle w temacie..

~@andzey

Ale powstały tysiące kilometrów autostrad a za twojej sekty takie pseudoinwestycje jak na tych zdjęciach baranie!

~Kownalik

Kiedy wreszcie ruszy budowa drogi na odcinku od granicy województwa do Nisko i dalej? Bo wszystko ciągnie się niemiłosiernie. Zapowiadano, że prace ruszą już w tym roku, a tu dalej nic. Jak przyjdzie ostra zima to i do wiosny nic nie ruszy

~Roman

Szoda że wybory nie są co roku bo by mieli takie przyspieszenie że nie potrzeba by ich w dupę kopnąć.

~@Olo

Za to ile naobiecywali, tysiące samochodów elektrycznych, tysiące mieszkań. itd. Tylko koni, tylko koni żal...

~Taka prawda

Właściwi ludzie na właściwym miejscu!

~andzey

Kolejna drogowa inwestycja w naszym regionie za PO - PSL ciężko o takie było, bardzo ciężko!

~@ Olo

dlaczego tylko 4x wstawiłeś hejterze ten swój wpisik?
ze 30x go wrzuć!

~Olo

Przed wyborami wszystko im się „rusza” a przez 4 lata nawet kawałka autostrady nie potrafili zbudować ciemniaki. Czy głupi ludek nie widzi tego? Po co ten kabaret z łopatami w garniturach?

~Olo

Przed wyborami wszystko im się „rusza” a przez 4 lata nawet kawałka autostrady nie potrafili zbudować ciemniaki. Czy głupi ludek nie widzi tego? Po co ten kabaret z łopatami w garniturach?

~Olo

Przed wyborami wszystko im się „rusza” a przez 4 lata nawet kawałka autostrady nie potrafili zbudować ciemniaki. Czy głupi ludek nie widzi tego? Po co ten kabaret z łopatami w garniturach?

~Olo

Przed wyborami wszystko im się „rusza” a przez 4 lata nawet kawałka autostrady nie potrafili zbudować ciemniaki. Czy głupi ludek nie widzi tego? Po co ten kabaret z łopatami w garniturach?

~OLAF

Banda nierobów

~Jojp

Przynajmniej będą Budować a nie jak za PO - PSL autostrady na Euro 2012 gotowe w 2017 roku

~MAD MAC

Znalazłem takie tam o głównym wykonawcy, firma niemiecka, z jakimiś problemami z ABW w przeszłości,
https://pl.wikipedia.org/wiki/Strabag


"17 czerwca 2010 roku media w Polsce ujawniły, że m.in. firma Strabag podejrzana jest o korumpowanie urzędników państwowych odpowiedzialnych za organizację przetargów, a także o udział w zmowie cenowej z innymi firmami budowlanymi, mającej na celu zawyżanie cen w przetargach. Jedną z siedmiu zatrzymanych i oskarżonych osób w tej sprawie był Paweł A., prezes firmy. 19 czerwca 2010 firma Strabag zdementowała informacje dotyczące zarzutów postawionych prezesowi firmy, oświadczeniem w gazecie Rzeczpospolita. Firma zaprzeczyła także informacjom dotyczącym uczestniczenia Strabagu w mechanizmie zmowy przetargowej."

Mariusz77

Wyborca....a podoba ci się to ze przy okazji tej radosnej budowy bez ładu i skladu wycinają wielkie połacie lasu ??? Ta droga oczywiscie powinna powstać ale nie w takim przebiegu .
I tu takie małe pytanie do "zielonego" lewactwa . Gdzie wasze protesty gdy tną lasy ?? Gdzie wasze protesty gdy Wisłą płynie szambo ??

~jajaJakBerety

Przedwyborczy lansik kabaretowy/ Żenada!!!

~Opal

Wstydu nie mają. Trzy lata opóźnienia. W 2019 trasa S19 powinna być gotowa, a oni otwierają dopiero budowę pod Janowem, ponieważ w naszych okolicach jeszcze pozwoleń na budowę nie ma jest kompletne zero. Ca za bolszewicka propaganda.

~hehe

To powinni zapłacić ci, którzy się bawili, a nie my wszyscy.
Po prostu o to chodzi.
Za swoją kasę każdy może się bawić jak chce.

~buhahaaa

egon małpiszonie na drzewo...wszedzie te bzdety wypisujesz , komu to? Nie widziałeś jak ludzie na tych imprezach sie bawili ,jakie tłumy były? Kiedy tak było ? Peło dawało nam tylko ochłapy i do roboty.Zle ci to wypad !!!!!!

~Wyborca

Kwik trolstwa opozycyjnego niesie się po całych lasach janowskich...
Oni nic tylko hejt hejt i hejt.
To ich prawdziwe oblicze.

kruger

Propaganda nadal wlewa się pełną gębą. ZnRID był wydany dla tego odcinka 27.06.2019 i również tę datę uznaje się oficjalnie za rozpoczęcie budowy.
Przetarg na ten odcinek został ogłoszony 28.08.2015 roku. 4 lata się z tym yebali zanim wjechał ciężki sprzęt do tego dochodzą dwa lata budowy.
Obwodnica Lublina można było pojechać 4 lata po ogłoszeniu znrid.

art2deco

Niech robią.

~sierzant55

Typowy lasnik przed wyborami.Brak tylko dzieciaka Lucka ,tyle piasku miałby gdzie robić babki z piasku.Na plakat wyborczy zdjecie z łopata to dobry pomysł.

~Yogi

Ten cały Strabag to robił u nas obwodnicę garbuske

piket

żenująca ta akcja z łopatami. nawet poprawnie nie potrafią ich trzymać. fajnie by było jakby wzięli się za robotę i cały czas budowy pracowali tymi łopatami. a tak to powstał taki lansik. politycy z każdej opcji jedynie to potrafią. przecież wiadomo, że cały trud odwalą ludzie, którzy na co dzień zajmują się tym.