Rower Miejski to alternatywny środek transportu, umożliwiający szybkie poruszanie się po mieście. Stalowa Wola – miasto rowerów to 12 stacji i 120 rowerów.
W tym roku zmienił się operator systemu. Umowę miasto podpisało na 3 lata za 1,6 mln zł. W tym czasie będziemy mogli korzystać z jednośladów innej firmy niż do tej pory. Jak korzystać z miejskich rowerów? Na początek należy się zarejestrować na Stalowa Wola- miasto rowerów. Wystarczy ściągnąć aplikację Roovee i założyć konto. Po rejestracji trzeba zasilić konto, zeskanować kod QR z kierownicy lub blokady nad tylnym kołem i w drogę. Na koniec należy zamknąć ręcznie blokadę tylnego koła. Rower można pozostawić w dowolnym miejscu miasta, ale wówczas kosztuje nas to 5 zł, kto zaś odstawi taki rower do punktu docelowego, dostanie na swoje konto 4 zł. Jednoślady mają wmontowany gps, są więc zabezpieczone przed kradzieżą.
W środę, 24 kwietnia 2019 roku, podczas spotkania inaugurującego system roweru miejskiego obecni byli: Anna Pasztaleniec- Prezes Miejskiego Zakładu Komunalnego, Lucjusz Nadbereżny- Prezydent Stalowej Woli, a także Sebastian Grabowski- dyrektor Departamentu Zaawansowanych Technologii Orange. Jak podkreślił włodarz miasta to statystyki wskazały na to, że projekt rowerowy powraca do Stalowej Woli jako ten cieszący się dużym zainteresowaniem mieszkańców.
- Stalowa Wola to tradycyjnie miasto rowerów. Mieszkańcy Stalowej Woli od początku, kiedy budowało się nasze miasto, podróżowali rowerami i rower jest wpisany w naszą tradycję i nasze codzienne zwyczaje. Chcemy budować miasto przyjazne z punktu widzenia infrastruktury rowerowej i nie można sobie dzisiaj wyobrazić Stalowej Woli bez systemu roweru miejskiego- mówił Lucjusz Nadbereżny.
Usługi bikesharingu oferuje Orange w konsorcjum w Roovee. Do dyspozycji mieszkańców oddano rowery zwykłe, tandemy, cargo, dziecięce 6+ i z fotelikiem. System zapewnia pierwsze pół godziny za darmo co oznacza, że miasto można przejechać bez płacenia. Klientom oferowane są abonamenty. Wówczas płaci się 10 zł miesięcznie, a do dyspozycji ma się 90 minut plus darmowe 30. 1 minuta jazdy lub postoju kosztuje 5 gr.
Ten hejter radny naszego miasta hejtujący z RZESZOWA już za swoją działalnośc dawno powinien się pożegnac z bycia radnym [przytuła] bo ja nie mam zamiaru płacic komuś kto mnie hejtuje.Kiedy ten czereśniak wyleczy się z hejtu internetowego?, czy dlatego jest taki odważny że siedzi w RZESZOWIE.?
Prawda jest taka, że większość posiada własny rower, a ci, co korzystają z systemu, to w większości osoby, którym się nie chce kupić lub naprawić własnego roweru. Na pewno część osób to przyjezdni (zwłaszcza w weekendy), ale ile ich jest? Miasto powinno przeprowadzić badania. W większych miastach rowery, skutery i hulajnogi miejskie świetnie sprawdzają się jako uzupełnienie komunikacji miejskiej. Czy w Stalowej Woli to potrzebne? Tu też trzeba przeprowadzić badania. Na pewno ważniejsza jest infrastruktura rowerowa, U-kształtne stojaki, rowerownie.
I fajnie że są te rowerki. Znowu będę mógł smarować swoją spermą, siodełka i kierownicę. Tak więc pamiętajcie że jak będzie je wypożyczać to możecie trafić,właśnie na taki przez ze mnie ochrzczony rowerek. Pozdrawiam
Miło popatrzeć ,że na forum jest Manukun ,który mądrze i rzeczowo pisze.
Każdy z nas ma rower.
To nie wielkie piękne miasto do zwiedzania dla.przyjezdnych tylko wyludniające się 62 tys mieścina,gdzie pewnie jeszcze trzecia część pracuje za granicą.
Co za bezsens.Najorzej ,że kosztowny.Strach ogarnia co ten chłopiec jeszcze może wymyślić.
Brawo!!! zamiast utrzymać operatora obsługiwanego w całej Polsce, to teraz, gdy niektórzy ludzie mają doładowane konta, zmiana tak, aby czasem ktoś nie skorzystał
@wyborca
Celowo pisałem o podsumowaniu i analizie. Czysta statystyka jest bezwartościowa, bo niczego nie wnosi. Jeśli stacja x ma niezłe wykorzystanie, nie przenosimy. Jeśli stacja y średnio się przydaje - dlaczego tak się dzieje. Pytamy mieszkańców, skąd i dokąd chcą jeździć, ale to nie koniec konsultacji. Po zmianie lokalizacji logika wymaga sprawdzenia, czy jest ona wykorzystywana lepiej niż poprzednio. Tego brakuje.
Nie bądź takim pesymistą Jeśli mieszkańcy dostaną spójną infrastrukturę rowerową, będą korzystać. Obecnie liczba rowerzystów jest imponująca, a mamy wciąż duże braki podstaw. Mam na myśli segregację ruchu pieszych i cyklistów na głównych skrzyżowaniach, sensowne stojaki pod wszystkimi obiektami użyteczności publicznej (U-kształtne rurki, nie jakieś wyrwikółka, w których krzywi się tylko koła), oznakowanie tras rekreacyjnych w lasach i połączenie ich z miejską siecią, likwidacja krawężników, wymianę krzywej nawierzchni na kostkę bezfazową/asfalt czy łagodne wyprofilowanie zjazdów i podjazdów w ciągu dróg rowerowych.
Od tego powinniśmy zacząć, a zamiast tego wydajemy miliony złotych na wypożyczalnię rowerów w kilku miejscach. Przecież większość rowerzystów ma własny. Tymczasem wciąż brakuje tak prostej i podstawowej rzeczy jak stojaki pod każdą szkołą czy urzędem. Ten element najniższym kosztem znacznie polepszy sytuację. No ale urzędasy jeżdżą AUTAMI, więc tego nie widzą. Na parkingi dla samochodów wydają miliony złotych rocznie, na 4m rury i wiadro betonu zabrakło.
Komentarze
A co z pieniędzmi które zostały w Nexbike ktoś je zwróci?
Panie Lucjuszu pięknie panu z tym rowerkiemProsimy jeszcze o zdjęcie jak pan że ślizgawki zjeżdża.Co za klasa.
Jeździłem tymi rowerami w zeszłym roku i jeździłem dziś i muszę przyznac że tymi rowerami które mamy w tym roku jeździ się o wiele lepiej.
Po co te głupoty
Na co komu te rowery?
Ten hejter radny naszego miasta hejtujący z RZESZOWA już za swoją działalnośc dawno powinien się pożegnac z bycia radnym [przytuła] bo ja nie mam zamiaru płacic komuś kto mnie hejtuje.Kiedy ten czereśniak wyleczy się z hejtu internetowego?, czy dlatego jest taki odważny że siedzi w RZESZOWIE.?
Cieszmy się terenami rekreacyjnymi na błoniach - tak szybko odchodzą... patrz. budowana obwodnica Pysznicy...
Brawo! Oczywiście, że prezydentowi nie wolno ufać. Ślęzak to wie.
Prawda jest taka, że większość posiada własny rower, a ci, co korzystają z systemu, to w większości osoby, którym się nie chce kupić lub naprawić własnego roweru. Na pewno część osób to przyjezdni (zwłaszcza w weekendy), ale ile ich jest? Miasto powinno przeprowadzić badania. W większych miastach rowery, skutery i hulajnogi miejskie świetnie sprawdzają się jako uzupełnienie komunikacji miejskiej. Czy w Stalowej Woli to potrzebne? Tu też trzeba przeprowadzić badania. Na pewno ważniejsza jest infrastruktura rowerowa, U-kształtne stojaki, rowerownie.
Niestety nie trafiłeś/aś, ja nie popieram żadnej opcji politycznej. Jestem neutralny jak Szwajcaria.
Ulek - typowy pokaz opozycyjnego myślenia.
Gratuluję opozycji wyborców!
Tu nie chodzi o wygodę mieszkańców a o prostacki lans LN za nasze pieniądze. Kto jeszcze daje się na to nabrać?
I fajnie że są te rowerki. Znowu będę mógł smarować swoją spermą, siodełka i kierownicę. Tak więc pamiętajcie że jak będzie je wypożyczać to możecie trafić,właśnie na taki przez ze mnie ochrzczony rowerek. Pozdrawiam
Baśka, lepiej już płacić 50-60 ratę za własny rower.
Marnują bezmyślnie nasze pieniądze i zaciągają kolejne kredyty na lans.
Miło popatrzeć ,że na forum jest Manukun ,który mądrze i rzeczowo pisze.
Każdy z nas ma rower.
To nie wielkie piękne miasto do zwiedzania dla.przyjezdnych tylko wyludniające się 62 tys mieścina,gdzie pewnie jeszcze trzecia część pracuje za granicą.
Co za bezsens.Najorzej ,że kosztowny.Strach ogarnia co ten chłopiec jeszcze może wymyślić.
Żyjemy w kraju, w którym bicie kukły symbolizującej zdradę i obłudę jest większą zbrodnią niż tłuczenie matki przez lidera wschodzącej opozycji.
Ha ha ha
Puścili swoich.
Zobaczcie jakie wpisy .Seria.Jeden za.drugim.
Super informacje! Właśnie miałam kupić rower, a dzięki rowerom miejskim objadę sezon za 50-60 złotych.
Dziękuję Panu prezydentowi!
Strasznie dużo hejtu z IP z Rzeszowa. Ten sam numer, nicki inne. Czyżby opozycyjny troll z mową nienawiści?
Brawo!!! zamiast utrzymać operatora obsługiwanego w całej Polsce, to teraz, gdy niektórzy ludzie mają doładowane konta, zmiana tak, aby czasem ktoś nie skorzystał
Ziemniaków my nasypac do tego kosza i na miasto, niech handluje, może zrozumie zasady ekonomii
Myślę, że oferta jest o wiele lepsza niż w latach poprzednich. Brawo!
Szkoda tylko że opozycja ujada. Czy to znaczy że jak oni dojdą do władzy miejskich rowerów nie będzie?
Manekin co ciebie obchodzi rower miejski w Stalowej Woli, jak ty tu nie mieszkasz?
Ja tam opozycja? Hejt leci a wy przecież za cyklistami? To jest schizofrenia jakaś!
Ha Ha ha ha ha ha ha
@wyborca
Celowo pisałem o podsumowaniu i analizie. Czysta statystyka jest bezwartościowa, bo niczego nie wnosi. Jeśli stacja x ma niezłe wykorzystanie, nie przenosimy. Jeśli stacja y średnio się przydaje - dlaczego tak się dzieje. Pytamy mieszkańców, skąd i dokąd chcą jeździć, ale to nie koniec konsultacji. Po zmianie lokalizacji logika wymaga sprawdzenia, czy jest ona wykorzystywana lepiej niż poprzednio. Tego brakuje.
Nie bądź takim pesymistą Jeśli mieszkańcy dostaną spójną infrastrukturę rowerową, będą korzystać. Obecnie liczba rowerzystów jest imponująca, a mamy wciąż duże braki podstaw. Mam na myśli segregację ruchu pieszych i cyklistów na głównych skrzyżowaniach, sensowne stojaki pod wszystkimi obiektami użyteczności publicznej (U-kształtne rurki, nie jakieś wyrwikółka, w których krzywi się tylko koła), oznakowanie tras rekreacyjnych w lasach i połączenie ich z miejską siecią, likwidacja krawężników, wymianę krzywej nawierzchni na kostkę bezfazową/asfalt czy łagodne wyprofilowanie zjazdów i podjazdów w ciągu dróg rowerowych.
Od tego powinniśmy zacząć, a zamiast tego wydajemy miliony złotych na wypożyczalnię rowerów w kilku miejscach. Przecież większość rowerzystów ma własny. Tymczasem wciąż brakuje tak prostej i podstawowej rzeczy jak stojaki pod każdą szkołą czy urzędem. Ten element najniższym kosztem znacznie polepszy sytuację. No ale urzędasy jeżdżą AUTAMI, więc tego nie widzą. Na parkingi dla samochodów wydają miliony złotych rocznie, na 4m rury i wiadro betonu zabrakło.
Tutaj wypowiadają się ordynarni ludzie. Nikt kultury nie ma za grosz. Nawet nauczyciele.
Jak tam kwota odszkodowania za szkieletora nieopodal hali targowej? Znajdziesz pieniazki w budzecie?
Na jakim etapie to wyjasnianie pijanstwa pana kierownika z. z usc jest w koncu, bo ludzie chca wiedziec czys taki prawy na jakiego sie lansujesz.
tani lans partyjny i karierowiczostwo