We wrześniu pętla autobusowa w Charzewicach

Image

W drugiej połowie września, na terenie osiedla Charzewice w Stalowej Woli, powstanie pętla autobusowa wraz infrastrukturą towarzyszącą.

Miasto szuka wykonawcy, który zajmie się budową węzła komunikacji publicznej w rejonie ulicy Sandomierskiej w Stalowej Woli. W ramach tego zadania powstanie droga dojazdowa, pętla autobusowa wraz z miejscami postojowymi dla autobusów, przystanek dla wysiadających i wsiadających.

Ponadto wykonane zostaną także miejsca postojowe dla samochodów osobowych. Wykonawca zajmie się także budową odwodnienia, co da możliwość włączenia się do kanalizacji deszczowej przy ulicy Sandomierskiej. Na samym końcu zainstalowane zostanie nowe oświetlenie. Szacuje się, że wartość tej inwestycji to około 1,4 mln zł.

Plany są takie, że wraz z rewitalizacją Rozwadowa zniknie zajezdnia autobusowa na rozwadowskim Rynku. W zamian pojawią się tam 2 przystanki komunikacji publicznej dedykowane dla autobusów elektrycznych.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~rozwadow59

Niech ktos to wyjasni,PLK ma robic pasazerom wygode,tylko przez pomyłke zrobili za wysokie perony i wysiadajac trzeba podniesc noge wysoko,bo jak nie to bedziemy leżeć na peronie.Tak samo przez te perony zlikwidowali skrót z dworca na osiedle Piaski.Teraz mieszkancy chodza nielegalnie przez tory w troche dalszym miejscu,ale moga byc złapani przez SOK.Wczesniej było legalnie i nawet rowerem sie jezdzuło przez tory uzywane.

~Informator

Rząd się nie zmieni a pieniądze z UE i tak będą dla Podkarpacia a że u nas będzie rządził PiS to pewne już mówi się że Starosta Zarzeczny ma być nowym marszałkiem

~antyrumcajs

@Rumcajs na ile realne są plany budowy linii z Łętowni do Rzeszowa? Zmieni się rząd i obecne plany pójdą do kosza podobnie jak ministerialny plan transportowy. A w czym się wyraża to "przychylne oko"? Dlaczego został skasowany post manukuna?

~Rumcajs

Tak, pasażerscy przewoźnicy kolejowi patrzą obecnie bardziej przychylnym okiem na Stalową Wolę, co będzie miało wyraz już od 2020 roku.

A gdy dojdzie kiedyś nowa linia kolejowa Nisko - Rzeszów, to będziemy mieli w Stalowej Woli REWOLUCJĘ KOLEJOWĄ w przewozach pasażerskich...ale to dopiero za około 10- 12 lat...

~anty

2 pary dziennie z Przemyśla bądź Rzeszowa do Warszawy przez Radom to będą typowe alibicugi w debilnych godzinach, którymi nikt nie będzie jeździł, tak samo , jak nikt nie będzie dymał na zadupie do Charzewic tylko wybierze PKS lub busiarstwo z centrum miasta. Ale ważna jest siła lobby krzaklewskiego. I po co i dla kogo ten remont peronów w rozwadowie, kiblami do Przeworska mało kto jeździ. Zaorać tą budę i posadzić kartofle

~antyrumcajs

lobby kolbuszowski jest silne, chc pozbawić stalowa wszelkich połączeń dalekobieznycych z wyjątkiem 4 alibicugów w debilnych godzinach. A co takiego jest w Tarnobrzegu i Kolbuszowej? Kto ważny tam jeździ, że tylu połączeń potrzbuje?

~antyrumcajs

może to się wydawać śmieszne, ale dla niektórych rzeszowiaczków to jest hańba jechać przez leżajsk i stalową wolę, musi być koniecznie przez krzaklewo i dlatego linia leżajska jest spisana na straty, do roku 2023 zdąży totalnie zdziadzieć, że nie będzie się do niczego nadawała. A to co napisali w ministerstwie jest tyle warte co papier , na którym zostało napisane

~ddd

nie musisz się przesiadać w Lublinie, masz Witosa i Banacha z centrum

~student85

To strata pieniedzy to centrum dupe czegos tam.Ja ja jade do Warszawy to wsiadam w szynobus w centrum Stalowej,potem wysiadam w Lublinie na Głównym i tam wsiadam w własciwy pociag pospieszny do Warszawy.Moze jedna,dwie osoby wsiadaja do pociagow pospiesznych w Pilchowie i jada dalej na Warszawe.Tanszy jest szynobus i wsiadamy sobie w centrum Stalowej.

~Kolejorz

po to jest centrum przesiadkowe i pętla autobusowa aby dowieść ludzi na dworzec a do Warszawy i tak odjeżdzają z pilchowa a do charzewic bliżej jest

~aaaa

a czy metrem za Hetmana ktoś jeździ?

~dddd

2 pary dziennie z Przemyśla bądź Rzeszowa do Warszawy przez Radom to będą typowe alibicugi w debilnych godzinach, którymi nikt nie będzie jeździł, tak samo , jak nikt nie będzie dymał na zadupie do Charzewic tylko wybierze PKS lub busiarstwo z centrum miasta. Ale ważna jest siła lobby krzaklewskiego

~Rumcajs

@antyrumcajs

Odcinek Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk linii kolejowej nr 68 będzie remontowany z wielkim rozmachem w latach 2023/2024 - 2026/2027:

Linia Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk na odcinku Stalowa Wola Rozwadów - Łętownia (czyli ok. 10 km za Rudnikiem nad Sanem patrząc od Stalowej Woli) będzie remontowana od 2023/2024 r. i w czasie tego remontu prędkość szlakowa odcinka będzie podniesiona do 160 km/h.

Natomiast od Łętowni do Przeworska będzie też remont i prędkość szlakowa 120 km/h.

I jak napisał MANUKUN ten odcinek może być a nawet wg mnie będzie na 100% remontowany ze środków CEF, co pozwoli na likwidację przejazdów kolizyjnych w Stalowej Woli poprzez tunele i wiadukty, ponieważ planowana prędkość szlakowa 160 km/h ze Stalowej Woli do Łętowni wg przepisów kolejowych wymusza przekształcanie wszystkich kolizyjnych przejazdów na bezkolizyjne.

A odcinek Łętownia - Jasionka, który jest planowany pod prędkość konstrukcyjną 250 km/h będzie, jak napisał MANUKUN, rewolucją dla CZWÓRMIASTA.

~antyrumcajs

ma szanse być remontowana, ale nie będzie bo podważy sens istnienia linii przez krzaklewo

manukun

@antyrumcajs
Linia do Przeworska ma szansę być remontowana ze środków CEF. Miasto może ma tym wyjść lepiej, niż w przypadku remontu z RPO albo PO PW. Te ostanie wystarczą raptem na remont - pewnie tylko peronów. CEF pozwoli na modernizację, co daje szansę na bezkolizyjne przejazdy kolejowe w centrum miasta. Gigantyczne korzyści da nowa linia kolejowa z Łętowni do Jasionki, która zupełnie zmieni organizację komunikacji miejskiej i lokalizowanie terenów inwestycyjnych w Stalowej Woli - o ile powstanie.

~Rumcajs

@antyrumcajs

OPRÓCZ TEGO, CO JUŻ napisałem odnośnie przystanku w Stalowej Woli Charzewice, czyli przypomnę raz jeszcze:

Plan transportowy ministerstwa infrastruktury na lata 2020 - 2025 zakłada przejazd przez przystanek Stalowa Wola Charzewice 4 par dziennie pociągów pośpiesznych z Rzeszowa do Warszawy przez Lublin oraz opcjonalnie 2 par dziennie z Rzeszowa do Białegostoku.

Do tego dojdzie wg planu transportowego województwa podkarpackiego 5 par dziennie regionalnych do Lublina...a być może 6 par dziennie...

MA BYĆ JESZCZE WG TEGO SAMEGO PLANU TRANSPORTOWEGO ministerstwa infrastruktury przez Centrum Stalowej Woli, czyli też w latach 2020 -2025:

2 pary dziennie pośpiesznych z Zamościa do Wrocławia,
2 pary dziennie z Przemyśla bądź Rzeszowa do Warszawy przez Radom

Do tego dojdą wg planu transportowego województwa podkarpackiego przez Stalowa Wola Centrum 2 pary dziennie regionalnych do Rzeszowa ze Stalowej Woli Południe przez Tarnobrzeg oraz 1 lub 2 pary dziennie regionalnych ze Stalowej Woli Południe do Lublina oraz 4 pary dziennie regionalnych ze Stalowej Woli Rozwadów do Przeworska i 2 pary dziennie regionalnych ze Stalowej Woli Rozwadów do Rudnika nad Sanem.

DLATEGO przez Stalową Wolę Centrum będzie 4 pary dziennie pośpiesznych i ok. 10 par dziennie regionalnych....

Dlatego lepiej trochę w Stalowej Woli Centrum i reszta w Stalowej Woli Charzewicach, co daje wszystko, co jest możliwe odnośnie pociągów pośpiesznych w północnej częście województwa podkarpackiego niż oddawanie Tarnobrzegowi część par pośpiesznych jadących z Rzeszowa przez Kolbuszową z powodu ich trasowania przez Tarnobrzeg i Sandomierz, czyli z 30 km pominięciem Stalowej Woli.

Reasumując:

Lepiej mieć wszystko po trochu w Stalowej Woli, czyli część pośpiesznych przez Stalowa Wola Centrum i część przez Stalowa Wola Charzewice niż mieć część pośpiesznych, bo reszta z 30 km pominięciem Stalowej Woli z powodu ich trasowania przez Tarnobrzeg i Sandomierz.

~Rumcajs

@antyrumcajs

OPRÓCZ TEGO, CO JUŻ napisałem odnośnie przystanku w Stalowej Woli Charzewice:

Plan transportowy ministerstwa infrastruktury na lata 2020 - 2025 zakłada przejazd przez przystanek Stalowa Wola Charzewice 4 par dziennie pociągów pośpiesznych z Rzeszowa do Warszawy przez Lublin oraz opcjonalnie 2 par dziennie z Rzeszowa do Białegostoku.

Do tego dojdzie 5 par dziennie regionalnych do Lublina...może 6...

MA BYĆ JESZCZE WG TEGO SAMEGO PLANU TRANSPORTOWEGO przez Centrum Stalowej Woli, czyli też w latach 2020 -2025:

2 pary dziennie pośpiesznych z Zamościa do Wrocławia,
2 pary dziennie z Przemyśla bądź Rzeszowa do Warszawy przez Radom

Do tego dojdą wg planu ransportowego województwa podkarpackiego 2 pary dziennie regionalnych do Rzeszowa ze Stalowej Woli Południe przez Tarnobrzeg oraz 1 lub 2 pary dziennie regionalnych ze Stalowej Woli Południe do Lublina oraz 4 pary dziennie regionalnych ze Stalowej Woli Rozwadów do Przeworska i 2 pary dziennie regionalnych ze Stalowej Woli Rozwadów do Rudnika nad Sanem.

DLATEGO przez Stalową Wolę Centrum będzie 4 pary dziennie pośpiesznych i ok. 10 par dziennie regionalnych....

~antyrumcajs

plan transportowy ministerstwa, zmieni się minister napiszą coś nowego. Lepiej byłoby powalczyć o normalne połączenia dalekobieżne, jakie dawniej były, przez miasto a nie zadupie w szczerym polu. Kolbuszowa sobie wywalczyła połączenia kosztem pozbawienia Stalowej Woli połączeń dalekobieżnych, a Mielca wszelkich połączeń

~kolejarz

Na tym nic sie nie zarobi,ale kilka osob na dzien moze skorzysta wiec bedzie strata ale nie całkowita.Ja chce wsiadac w szynobus w centrum miasta a nie gdzies na obrzezach miasta.Nadberezny oczywiscie wszystko na tak sie zgadza z linia parti bo inaczej skonczy kariere.Za Szlezaka była Kolejarska majówka a teraz nic nie ma oprocz wyzszego peronu i zlikwidowanego skrotu przez tory na osiedle Piaski.

~antyrumcajs

ktoś bardzo się postarał by wylądowała na tzw liście rezerwowej, bo ważniejsze jest krzaklewo, skąd pochadził przewodniczący maryjan

~Rumcajs

@antyrumcajs

Linia Stalowa Wola Rozwadów - Przeworsk na odcinku Stalowa Wola Rozwadów - Łętownia (czyli ok. 10 km za Rudnikiem nad Sanem patrząc od Stalowej Woli) będzie remontowana od 2023 r. i w czasie tego remontu prędkość szlakowa odcinka będzie podniesiona do 160 km/h.

Natomiast od Łętowni do Przeworska będzie też remont i prędkość szlakowa 120 km/h.

~antyrumcajs

i z czego wy się tak cieszcie, linia przez leżajsk do zaorania, i po co remontowali te perony e rozwadowie? dla kilku kibli do przeworska w debilnych godzinach?

~:)))))))))))

@manukun

Plan transportowy ministerstwa infrastruktury na lata 2020 - 2025 zakłada przejazd przez przystanek Stalowa Wola Charzewice 4 par dziennie pociągów pośpiesznych z Rzeszowa do Warszawy przez Lublin oraz opcjonalnie 2 par dziennie z Rzeszowa do Białegostoku.

Do tego dojdzie 5 par dziennie regionalnych do Lublina...może 6...

Oby tylko linia kolejowa nr 7 Lublin - Warszawa była ukończona w tym samym czasie, co linia 68 Stalowa Wola Rozw. - Lublin. Na pewno LK 7 będzie miała opóźnienie w remoncie...ale może dadzą radę na czerwiec 2020, a bo LK 68 na podanym odcinku będzie gotowa na grudzień 2019.

~:)))))))))))

@manukun

Plan transportowy ministerstwa infrastruktury na lata 2020 - 2025 zakłada przejazd przez przystanek Stalowa Wola Charzewice 4 pary pociągów pośpiesznych z Rzeszowa do Warszawy przez Lublin oraz opcjonalnie 2 pary dziennie z Rzeszowa do Białegostoku.

Do tego dojdzie 5 par dziennie regionalnych do Lublina...może 6...

manukun

@umiech))))))
Pętla w Charzewicach ma sens, o ile będą się zatrzymywać pociągi.

Sam stały takt półgodzinny na linii 4 nie wymaga pętli w Charzewicach. Powinny kursować w godzinach szczytu nawet częściej.

W dniu 27 marca br. Rada Powiatu na wniosek Zarządu podjęła uchwałę dotyczącą dofinansowania w roku bieżącym w turnusach rehabilitacji osób niepełnosprawnych i ich opiekunów w wysokości tylko 350 tys. złotych. Wnioski zainteresowanych rodziców wpływały do starostwa na przełomie grudnia 2018/stycznia 2019 i płynęło ich łącznie 349 na kwotę 611 457.00 złotych. W międzyczasie pan starosta znalazł kasę na podwyżki diet dla radnych oraz na nagrody dla różnych działaczy z całego powiatu po 3 tys. zł/osobę. Wśród wyróżnionych działaczy z nagrodą finansową znalazł się... członek Zarządu powiatu Alfred Rzegocki(sam dla siebie przyznał honorarium?) plus samochody służbowe dla powiatu. Widać lekceważący stosunek starosty do niepełnosprawnych, który jest odzwierciedleniem ubiegłorocznej sytuacji z okupacją sejmu przez niepełnosprawnych ktorzy nic nie otrzymali od rząd

~Anna

Popieram i polecam pracę nad rozkładem jazdy, aby można było zmniejszyć oczekiwanie na autobus do co najwyżej pół godziny. Poczekamy, zobaczyy

~:)))))))))))

Najważniejsze, żeby z Agatówki przez tę pętlę do Niska były kursy dokładnie CO PÓŁ GODZINY od 5:30 do 23:30.

Wtedy będzie to miało sens bez względy na to, kiedy pociąg przyjedzie.

manukun

A czy przewoźnik kolejowy uruchomi połączenia? Dla dwóch pociągów na dobę nie ma sensu wydawać półtora miliona złotych. Będą skomunikowania z autobusami komunikacji miejskiej?

TRICK

Bardzo dobrze... Wreszcie coś fajnego... punkt przesiadkowy... parkingi...bravo prezydencie, bravo