Zmiany w organizacji Urzędu Miasta

Image

Od nowego roku w Urzędzie Miasta w Stalowej Woli obowiązuje nowa organizacja pracy. Część wydziałów zostało połączonych, a inne zlikwidowano.

Jak powiedział prezydent Stalowej Woli Lucjusz Nadbereżny zmiany wprowadzono po to, żeby usprawnić funkcjonowanie całej struktury i lepiej wykorzystywać kapitał ludzki pracowników samorządowych. Reorganizacja spowodowana jest również wdrażaniem projektu cyfryzacji w Stalowej Woli.

- Całość zmian jest związana z nowymi wyzwaniami, które stawiam sobie w nowej kadencji. Urząd Miasta jest z jednej strony tym narzędziem, które w najlepszy sposób ma obsługiwać sprawy mieszkańców Stalowej Woli, a z drugiej strony ma realizować również zamierzone cele inwestycyjne i rozwojowe wszystkich usług publicznych na terenie miasta– mówi Lucjusz Nadbereżny.

Jak zaznacza, w całych zmianach chodzi o maksymalne wykorzystanie potencjału ludzkiego pracowników oraz optymalizację zatrudnienia, mającą również w dłuższej perspektywie czasu przynieść wymierne oszczędności.

Nowa organizacja pracy stalowowolskiego magistratu połączona jest z dużym projektem cyfryzacji Stalowej Woli, a więc z wymianą programów dziedzinowych, które usprawnią funkcjonowanie poszczególnych wydziałów, zintegrują usługi i przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi działami, a jednocześnie udostępnią kilkadziesiąt usług publicznych przez Internet. Dzięki temu mieszkańcy będą mogli załatwić swoje sprawy związane z podatkami, śmieciami, usługami edukacyjnymi czy innymi wnioskami za pośrednictwem elektronicznego biura Urzędu Miasta bez wychodzenia z domu.

W ramach reorganizacji, by skonsolidować zadania inwestycyjne i te związane z ochroną środowiska powstał Wydziału Planowania, Przygotowania Inwestycji i Ochrony Środowiska. W nim zostały skupione wszystkie kompetencje dotyczące ochrony środowiska, jak chociażby kwestia zarządzania zielenią, pozwoleniami dotyczącymi wycinki czy kwestie odpadowe. Wyspecjalizowanie tego działu jest również ukierunkowane zwróceniem większej uwagi na zarządzanie terenami zielonymi na terenie Miasta Stalowej Woli, wszystkimi inicjatywami proekologicznymi związanymi z prowadzonymi nowymi nasadzeniami drzew oraz kwestią ochrony jakości powietrza i hałasu. Ten dział będzie również odpowiedzialny za przygotowanie pełnego procesu inwestycyjnego, który został oddzielony od wdrożenia. Wykonaniem inwestycji będzie zajmował się Wydział Realizacji Inwestycji i Transportu. Natomiast dla lepszego zorganizowania oraz nadzoru przebiegu procedur zamówień publicznych został utworzony wyspecjalizowany referat do obsługi przetargów – Referat Zamówień Publicznych.

Od początku stycznia w strukturze Urzędu Miasta pojawił się nowy wydział zajmujący się przygotowania monitoringu miejskiego – Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego. Jego celem jest wdrożenie i zarządzanie monitoringiem oraz rozbudową sieci monitoringu na terenie Miasta Stalowej Woli.

Sprawy obywatelskie związane z wydawaniem aktów stanu cywilnego, jak również kwestie meldunkowe, ludnościowe, dowodowe zostały połączone w jeden wydział (Urząd Stanu Cywilnego i Spraw Obywatelskich), aby usprawnić współpracę i przepływ informacji. Docelowo planowane jest utworzenia jednego biura obsługi klientów wszystkich spraw obywatelskich.

Kolejna istotna zmiana dotyczy połączenia działań związanych z promocją zarówno samorządu Miasta Stalowej Woli, jak i promocją gospodarczą, wsparciem dla uczelni wyższych oraz działaniami kulturalnymi i sportowymi. W związku z tym zostały zlikwidowane obecna Kancelaria Prezydenta Miasta oraz Biuro Inwestora i Promocji Gospodarczej, a powstał Wydział Promocji, Kultury i Sportu łączący kompetencje tych działów.

Zmiany nie wpływają na aktualne siedziby biur zajmujących się poszczególnymi sprawami.

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =
~mik

Czy ktoś potrafi mi odpowiedzieć ilu było pracowników Urzędu Miasta na koniec kadencji Szlęzaka, a ilu jest teraz?

umarly

Zmiany w organizacji Urzędu Miasta = nowe stanowiska do obsadzenia dla urzędników. Przecież tylko o to tu chodzi. Na pocz. 2018 roku liczba urzędników w Polsce przekroczyła 700 tys i nadal lawinowo rośnie a Stalowa Wola jest tego idealnym przykładem.

~Zuzia

Może mi ktoś powiedzieć gdzie teraz będzie można się zameldować? Chodzi mi o numer pokoju. Dziękuję;)

~Miluś

Popieram Zenka, pierwsza Pęd..ska powinna zrobić wypad na zieloną trawkę.

~Pesymista

Jesteśmy zadupiem cyfryzacyjnym podkarpacia.rzeszów i większość miast ma cyfrowy sygnał radiowy DAB+.Nam wystarczy Radio Maryja + Leliwa.Pełne zacofanie technologiczne .

~zenek

A trzeba by więcej naczelników usunąć,bo dla swoich potrzebne miejsca.
Na pomoc administracyjną chyba nie pójdą, bo to najniższa krajowa.

manukun

Może w końcu zatrudni ludzi mających blade pojęcie o rozwoju miasta zamiast kumpli z parafii, którzy roznosili mu ulotki w kampanii wyborczej

~nick

Przydupas Chodorek w końcu dochapał się oficjalnego stanowiska. Ds. organizacji. Czyli płacimy mu za lansik umiech Może kiedyś dochapie się wykształcenia. W jakimś WSE przynajmniej. Tam dają mgr wszystkim.

~edziu

xyz jak każda kiełbasa wyborcza, uschło, zgniło i zostało zapomniane. smiech2

~xyz

naprawmyto.pl działa /działało/ w Stalowej Woli i nadzoruje /nadzorował/ to Urząd Miasta Stalowa, a administratorem jest /był/ nijaki pan Robert Rutyna. Czy to już "zdechło" panie Prezydencie?

~www

"Naprawmy to" nie jest aplikacją stalowowolską.

~stach

Czy w Urzędzie Miasta zmieni się na "plus" stalowowolska /prezydencka/ aplikacja naprawmyTo?