Content marketing a ROI

Image

ROI to wskaźnik zwrotu inwestycji, który pomaga ocenić, czy pieniądze wydane na marketing przyniosły oczekiwane rezultaty. Dzięki niemu można ocenić, czy kampania wymaga zmiany, czy też obrana strategia jest efektywna. Jak mierzy się ROI w content marketingu? Co bierze się pod uwagę? Podpowiadają specjaliście z content marketing platform.

Content trudny do przeliczenia na zyski?

[p]Aby obliczyć ROI, odejmuje się koszty całkowite od przychodów ze sprzedaży, a następnie uzyskaną wartość dzieli się przez wysokość kosztów całkowitych. Wynik mnoży się razy 100 procent, poznając wysokość ROI. Wartość wskaźnika zwrotu z inwestycji może być ujemna lub dodatnia - im jest wyższa, tym więcej się zarabia. Przykładowo, kampania marketingowa kosztowała 500 złotych, a jej zadaniem było wypromowanie nowego produktu z oferty. Dzięki atrakcyjnym treściom, sprzedano 20 sztuk produktu, zarabiając łącznie 2000 złotych. Koszt wyprodukowania jednego towaru wynosił 40 złotych. Na postawie danych z przykładu tworzy się równanie:

ROI = ((20*100) – (20*40 + 500)) / (20*40 + 500) *100% = 54%

Taki wynik oznacza, że przeprowadzenie kampanii było opłacalne, gdyż na każdą wydaną złotówkę, przypada 0,54 zł zysku. W przypadku content marketingu dokonanie podobnych obliczeń okazuje się o wiele trudniejsze. Dzieje się tak, gdyż treść przynosi efekty w postaci zwiększenia sprzedaży później niż inne rodzaje reklam. Przeczytaj więcej o ROI w content marketingu na https://www.marke(...)ng-roi/.

Często zdarza się, że content marketing przynosi pierwsze finansowe efekty dopiero po kilku miesiącach. Wcześniej wiążą się z nim jednak inne korzyści, które są ważniejsze od szybkiego zarobku. Dzięki wartościowym treściom, zyskuje się grono stałych klientów, którzy będą dokonywać zakupów regularnie, a to przełoży się na większe zyski w dłuższym okresie.

Korzyści z content marketingu

W przypadku content marketingu efektywność działań mierzy się nie tylko na podstawie wyników sprzedażowych, ale i kilku innych czynników. Przede wszystkim sprawdza się, jak treść wpływa na zaangażowanie użytkowników, w tym na dołączanie do newslettera i udostępnianie contentu w social media. Wartościowe posty na blogu, ciekawe wpisy w mediach społecznościowych, filmy, infografiki i darmowe poradniki do pobrania wspierają budowanie wizerunku marki jako eksperta w branży. W ten sposób buduje się relację na linii marka - klient oraz zwiększa się rozpoznawalność firmy. Ponadto treści ułatwiają pozycjonowanie strony firmowej lub sklepu, zwiększając ruch w serwisie. Większy ruch i zamieszczanie użytecznych wpisów sprawia, że grupa docelowa pozostawia swoje dane kontaktowe i zapisuje się do biuletynu, zwiększając liczbę leadów.

Żadna z głównych korzyści content marketingu nie wiąże się bezpośrednio ze sprzedażą, jednak po pewnym czasie przekłada się na jej zwiększenie. Niekiedy efekty finansowe są zauważalne już po kilku tygodniach, w innych przypadkach czeka się na nie nawet 5-6 miesięcy. Bez względu na to, kiedy pojawi się wzrost sprzedaży, content marketing stanowi ważną część działań promocyjnych prowadzonych w sieci. Dzięki nim rośnie współczynnik ROI z całej kampanii, co wpływa pozytywnie na jej opłacalność. Dodatkowo treść pozwala połączyć działania SEO z kreatywnym przedstawianiem oferty marki, poprawiając zarówno widoczność w sieci, jak i tworząc jej unikalny wizerunek.

Więcej o ROI w content marketingu dowiesz się na https://www.marke(...)ivities/ .

Komentarze

Dodaj swój komentarz

Przed publikacją zapoznaj się z Polityką Prywatności. Pamiętaj ponosisz odpowiedzialność za swój wpis!
By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 2 =