Węzeł komunikacyjny na osiedlu Charzewice w 2019 roku

Image

Milion złotych ma kosztować budowa węzła komunikacyjnego nieopodal Parku Charzewickiego. Powstanie on przy współpracy miasta i kolei.

Duży węzeł komunikacji publicznej ma powstać w przyszłym roku.

- Węzeł będzie obsługiwał Charzewice, Park w Charzewicach i Rynek rozwadowski po rewitalizacji. Ten cały nowy układ komunikacji publicznej będzie kosztował Miasto Stalowa Wola ponad milion złotych. Jest on związany z porozumieniem, które mamy z koleją. Powstanie nowy peron, który będzie peronem Stalowa Wola Charzewice, pomiędzy torami na Rozwadów i na Rzeszów- mówi Lucjusz Nadbereżny.

Węzeł komunikacji publicznej będzie się ciągnął od ulicy Sandomierskiej do ulicy Ziołowej. Stacja, jak mówi prezydent, powstanie za Parkiem w Charzewicach, w tzw. „trójkącie”.

- Radni wyrazili już zgodę na wykup nieruchomości, na których będzie zlokalizowany ten węzeł. Będzie tam część drogowa, obsługi komunikacyjnej, będzie kilkadziesiąt miejsc dla samochodów osobowych i kilka dużych miejsc parkingowych dla autobusów- mówi prezydent.

Węzeł dla komunikacji publicznej powstanie na powierzchni około 0,5 ha. Miastu zależało na tym, żeby połączyć teren modernizacyjny kolei z działaniami miasta, tak by komunikacja była spójna, a nowa stacja nie stała w polu bez stosownego do niej dojazdu.




Komentarze

Dodaj swój komentarz

By sprawdzić czy nie jesteś bootem, wpisz wynik działania: 1 + 1 =
~bbbb

na portalupasazera jest już nowy rozkład od grudnia i w pilchow central station na się zatrzymywać slownie: jeden pociąg jadący przez Krzaklewo czyli WLoszcową Podkarpacia. Z tego pociągu nikt nie będzie korzystał. budowa tego przystanku to pokaz siły lobby kolbuszowskiego, które niszczy linię przez Leżajsk

~cynik

pisowski poseł z Zamościa wywalczył Hetmana i niedzielną Galicję, że w ogóle jeżdżą. Natomiast tymi "mądrościami", że pociągi szkodzą turystom przyjeżdżającym do Zamościa i dworzec powinien być w Zawadzie szczyci się peezelowski marszałek Bratkowski

~trelelele

@Zamir

Czy masz coś nie tak z głową?

Tory przez centrum miasta to skarb, a do tego główna stacja kolejowa w samym centrum miasta, to jeszcze większy skarb, którego nigdy nie będziemy mieli, bo stacja w Stalowa Wola Rozwadów raczej nigdy nie będzie w centrum Stalowej Woli i to jest niestety przekleństwem dla Stalowej Woli....

~Zamir

Zamość wykazał się dużym rozsądkiem i racjonalizmem. U nas kolej przez miasto tez nie ma żadnego sensu. Wystarczy popatrzeć czy ktoś jeździ pociągami oprócz maszynisty i konduktora. Kilkanaście towarowych przez miasto w ciągu doby to nie wartość dodana a uciążliwość.
Dla fantastów i fanatyków kolejowych polecam wycieczki do muzeum kolejki wąskotorowej w Janowie.

~ddddd

@ ~umiech)))))))))) jeżeli od 29.09.2019 ma kursować w piątki i niedziele interregio Przemyśl - Lublin, a drut przez Krzaklewo ma być w 2021 roku to bardziej realne wydają się być połączenia przez Leżajsk, bo będą pod drutam

~:)))))))))))

Ten WIELKI KOMPROMIS jest już zatwierdzony na poziomie ministerialnym właściwym dla tego typu kategorii przewozów kolejowych i ma odzwierciedlenie w dokumentach.

manukun

@umiech)))))))
Kto sfinansuje ten "wielki kompromis"?

manukun

@cynik
Akurat Zamość się nie wykazał rozsądkiem. Władza tamtejsza doszła do wniosku, że pociągi przeszkadzają turystom i dążą do likwidacji linii kolejowej przebiegającej przez miasto. Jednocześnie sugerują korzystanie z peronu w Zawadzie oddalonego od Zamościa kilkanaście kilometrów.

Pod tym względem Stalowa Wola przynajmniej nie przeszkadza. A potencjał na popyt na pasażerski transport kolejowy będzie rósł: poniżej 3h30 przez Lublin do Warszawy po modernizacji, 3h przez Mielec do Krakowa(bus obecnie 3h30, po elektryfikacji szansa naczas przejazdu pociągiem pospiesznym nawet poniżej 3h).

Połączenie Lublin-Kraków będzie w Stalowej Woli obsługiwane właśnie przez peron w Charzewicach.

~:)))))))))))

@cynik/xxxxx

Gdyby nie ten WIELKI KOMPROMIS, to część pośpiesznych jadących z Rzeszowa przez Kolbuszową i Tarnobrzeg byłaby trasowana na Sandomierz, czyli z 30 km POMINIĘCIEM Stalowej Woli.

Dzięki temu KOMPROMISOWI wszystkie pośpieszne jadące z Rzeszowa przez Kolbuszową i Tarnobrzeg będę trasowane do Stalowej Woli.

Reasumując Stalowa Wola będzie miała 4 pośpieszne przez przystanej Stalowa Wola Centrum i 4 do 6 pośpiesznych przez Stalową Wolę Charzewice. CZYLI WSZYSTKIE POŚPIESZNE!!!!!!!!!!!

Natomiast Tarnobrzeg będzie miał 2 z tych wszystkich jadących przez Stalową Wolę pośpiesznych poza swoimi granicami, bo w Sandomierzu, ale bez problemu autobus miejski kursujący z Tarnobrzaga do Sandomierza dowiezie pasażerów do stacji Sandomierz.

I TO JEST WIELKI KOMPROMIS! Stalowa Wola będzie miała wszystkie pośpieszne, a Tarnobrzeg na 2 z nich dojedzie do Sandomierza, a resztę będzie miał na miejscu.

~xxxxx

@~umiech))) tylko w tym "kompromisie" Tarnobrzeg będzie mieć dostęp w mieście, a nie na jakimś zadupiu. A linia na Przeworsk nie po to została wpisana na listę rezerwową, żeby być modernizowana tylko zniszczona i poświęcona na ołtarzu Kolbuszowej.

~cynik

@~umiech))) to nie jest wielki kompromis tylko wielka kompromitacja i pokaz siły lobby kolbuszowskiego. Np Wielowieś jest w granicach administracyjnych miasta Tarnobrzega, to dlaczego w latach 2004-2005 San i w roku 2006 Sienkiewicz zachaczał o Tarnobrzeg ze zmianą kierunku jazdy, zamiast zatrzymywać się w Wielowsi, żeby ktoś mógł trąbić o wielkim sukcesie lub wielkim kompromisie? Czyżby w Tarnobrzegu był jakiś mocny kacyk, który sie o to postarał i postarał się też by linia leżajska była do uwalenia?

~:))))

@cynik

To, co napiszę za chwilę, to jest WIELKI KOMPROMIS uwzględniający interes Stalowej Woli i Tarnobrzega, ponieważ daje tym 2 miastom bliski dostęp do WSZYSTKICH dalekobieżnych jadących z południa województwa podkarpackiego w kierunku Lublina/Ostrowca, bo Hetman z Zamościa i tak by jechał przez Stalową Wolę i Tarnobrzega:

A wcześniej czyli już od roku 2020 tenże peron w Charzewicach będzie wykorzystany dla:

4 dalekobieżnych dziennie przez Lublin do Warszawy/przez Warszawę i dalej i być może (opcja też zatwierdzona, ale niepodstawowa) dla 2 dziennie przez Lublin do Białegostoku/lub przez Białystok i dalej.

NATOMIAST:

W latach 2020 - 2025 planowane są 4 dalekobieżne DZIENNIE przez centrum Stalowej Woli:

2 dziennnie z Zamościa/Hrubieszowa do Wrocławia,

2 dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Sandomierz, Radom do Warszawy/przez Warszawę i dalej.

~cynik

władze lokalne powinny powalczyć o normalne połączenia dalekobieżne przez centrum miasta, tak jak poseł z Zamościa wywalczył Hetmana. Ale to nie Zamość i lokalne władze mają to gdzieś.

~jkl

Dyżurni malkontenci jak zwykle na posterunku. Widzieliście "dworzec" w Pilchowie? Trudno tam wsiąść do pociągu tak niski peron. To odstręcza ludzi od korzystania z kolei. I tak trzeba by albo robić remont w Pilchowie albo od nowa zrobic perony w lepszym miejscu.

~:)))))))))))

@cynik/ccccc


Z tych 4 do 6 pociągów dalekobieżnych dziennie jadących przez Stalowa Wola Charzewice (4 dziennie przez Lublin do Warszawy/przez Warszawę i dalej i być może 2 dziennie przez Lublin do Białegostoku/lub przez Białystok i dalej do Olsztyna) też wiele osób skorzysta, ponieważ:


autobus miejski elektryczny kursujący z Niska do Agatówki najprawdopodobniej w takcie półgodzinnym od 5:30 do 23:30 dowiezie pod sam przystanek kolejowy w Charzewicach. Natomiast pociąg pośpieszny do Warszawy zajedzie od 2020 r. w około 3 godziny, co w porównaniu z czasem jazdy autobusu czy busu do Warszawy przez Radom będzie o ponad 1h 15 min KRÓCEJ!!!

~cynik

z tego peronu będzie korzystało tyle samo ludzi, ilu od września tego roku będzie się zrywać na 4 rano, by pojechać pociągiem do Sandomierza

~cynik

@~umiech)))))))))) 4 dalekobieżne przez centrun i 4 kible do Przeworska w debilnych godzinach. Ale ruch? W latach 80tych było lepiej. Kto taki ważny jest z Kolbuszowej, że cały ruch tam pcha. Czytając plan transportowy województwa podkarpackiego mozna dojść do wniosku, że najważniejsze jest Krzaklewo i kosmodro w Jasionca, a cała reszta może iść do zaorania

~ccccc

z tego peronu nikt nie będzie korzystał, prażyć się w leci i marznąć w zimę. Sracza tam nie będzie, bo krzaki są blisko. A jakiś kacyk z tarnobrzega się dobrze postarał by linia leżajska wylądowała na liście rezerwowej czyli de facto szła do zaorania, już dziś stanowi obraz nędzy i rozpaczy. Ratunkiem dla kolei w Stalowej jest brak druta przez Krzaklewo, bo linia leżajska jest poświęcana na ołtarzu krzaklewskiej

~:)))))))))))

@manukn

Elektryfikacja linii w Mielcu w latach 2023-2026 jest na 99% pewna.

manukun

Jeśli w Mielcu będą chętni na transport towarów koleją, elektryfikacja linii może dość do skutku. Inaczej nie ma szans - pasażerskich pociągów będzie kilka na dobę.

Prędzej PKP intercity zakupi lokomotywy elektryczno-spalinowe do obsługi tej linii.

speedee

aborygen już całkiem odleciał... niech dalej wywala naszą kasę na swoje chore pomysły, a motłoch się cieszy

~:)))))))))))

Ten NIEDŁUGO BUDOWANY PERON w Charzewicach będzie na pewno w przyszłości wykorzystywany w relacji Lublin-Mielec-Kraków. O ile wyremontują w końcu tory...

Zgadza się i jeśli dojdzie w latach 2023 - 2026 do elektryfikacji linii przez Mielec. Wcześniej raczej nie da rady.

A wcześniej czyli już od roku 2020 tenże peron w Charzewicach będzie wykorzystany dla:

4 dalekobieżnych dziennie przez Lublin do Warszawy/przez Warszawę i dalej i być może (opcja też zatwierdzona, ale niepodstawowa) dla 2 dziennie przez Lublin do Białegostoku/lub przez Białystok i dalej.

NATOMIAST:

W latach 2020 - 2025 planowane są 4 dalekobieżne DZIENNIE przez centrum Stalowej Woli:

2 dziennnie z Zamościa/Hrubieszowa do Wrocławia,

2 dziennie z Przemyśla/Rzeszowa przez Leżajsk, Sandomierz, Radom do Warszawy/przez Warszawę i dalej.

~Ddgg

Fantaści, snujecie plany jakby tu był Grand Central Station. U nas na zad.piu tylko wyoranie torów ma sens.

~bbbbb

w relacji Lublin-Mielec-Kraków musieli by odrutować linię przez Mielec, a podobno od grudnia 2019 ma jeżdzić na kiblu interregio Przemyśl-Lublin

manukun

Hahaha, dopóki pociągi nie zaczną kursować dla pasażerów (a nie jak dla kolejarzy jak dotąd), nawet najbardziej wypasiony peron będzie bezużyteczny.

Ten w Charzewicach będzie na pewno w przyszłości wykorzystywany w relacji Lublin-Mielec-Kraków. O ile wyremontują w końcu tory...

~Zenek

Jak mi zapłacisz trochę więcej niż za tą drezynę to cię zawiozę jeszcze szybciej autem.

~:)))))))))))

@maszynista

A ja wolę zapłacić trochę więcej niż za bilet na autobus, czyli te 15 zł więcej za bilet na pociag pośpieszny ze Stalowej Woli do Warszawy (jeśli bilet będzie kupiony w ostatniej chwili, bo im wcześniej tym do 30 % taniej), żeby pojechać ze Stalowej Woli Charzewice od 2020 r. o około 1h 15 min KRÓCEJ niż autobusem czy busem i do tego z toaletą i możliwością rozprostowania kości poprzez chodzenie po pociągu.

~ccccc

@maszynista obecnie masz z centrum 1 pociąg nazywa się Połoniny i autobusy zastępcze spod dworca w Rozwadowie, które przez Pilchów nawet nie przejeżdżają

maszynista

AUTOBUS do Warszawy to koszt biletu 43 PLN,a pociag to ponad 50 PLN.Autobus jest z centrum,a pociag w Pilchowie.Jezeli w przyszłosci pociag bedzie szybciej w Warszawie ale w tej samej cenie to mozna dymac na ten nowy peron za milion PLN.Ale watpie ze ceny biletow beda w tej samej cenie.Wole jechac dłuzej PKS i zapłacic mniej jak jechac pendolino szybciej od autobusu ,ale drozej.

~cynik

@maszynista na jesieni będą wybory, na które trzeba będzie pójść, chociaż gdyby wybory miały coś zmienić już dawno by ich zakazano